Da li ste znali da škole širom sveta rade po istom obrazovnom modelu stotinama godina? To zvuči kao dug vremenski period, zar ne? Međutim, poslednjih godina, zbog brzog tehnološkog razvoja, brojne škole su izmenile svoj način predavanja i korišćenjem tehnologije doprinele da se novim generacijama nastavno iskustvo učini pristupačnijim i privlačnijim.
Jedan od razloga zašto učenje uz pomoć tehnologije treba da bude uključeno u proces nastave je taj što učenici imaju različite stilove učenja, poseduju različite veštine i potiču iz različitih socio-kulturnih sredina. Prema tome, tradicionalni model nastave ima brojne nedostatke zbog činjenice da ne može uvek pružiti jasnu sliku kada je reč o sposobnosti učenika da izraze svoje znanje.
Prednosti učenja pomoću tehnologije su brojne, kako za nastavnike tako i za učenike. Nekoliko značajnih prednosti biće istaknuto u daljem tekstu.
Efikasnost. Tradicionalna metoda učenja je dugotrajna i zahteva puno rada. Nastavnici imaju obavezu da stalno štampaju materijale za studente, ponavljaju predavanja i izvršavaju administrativne zadatke. U mrežnom sistemu ovi zadaci su automatizovani i istovremeno studenti mogu da pristupe materijalima kursa kad god i gde god da se nalaze. Ovaj način učenja može promovisati dublje razumevanje, smanjiti stres i povećati zadovoljstvo učenika. Najvažnije je da, koristeći ovu metodu, nastavnici imaju više vremena da provedu sa svojim učenicima pomažući svakom od njih pojedinačno.
Isplativost. Ovo predstavlja još jednu značajnu prednost. Više nije potrebno trošiti novac da biste kopirali stotine i hiljade papira, nije potrebno kupovati knjige, sveske i olovke. Novac koji se obično troši na sve te stvari sada se može uštedeti za važnije stvari korisne za obrazovne institucije i studente. Svi nastavni materijali dostupni su na mreži na jednom mestu i mogu se lako preuzeti, pročitati, urediti i poslati nazad. Uz sve pomenuto, to je ogromna prednost za ekologiju i zaštitu životne sredine.
Angažovanje. Većina učenika je svakodnevno okružena tehnologijom. Često im je lakše da se bave materijalom sa predavanja kada je u njega ugrađena tehnologija. Takođe, pruža priliku učenicima da se lako povežu sa svojim nastavnicima. Oni mogu komunicirati putem e-pošte, video sastanaka tokom sati konsultacija itd.
Fokus. Milenijumsku generaciju karakteriše smanjeni raspon pažnje. Na uređajima su dostupni različiti izvori sadržaja, a korisnici mogu da gledaju sadržaj koji god žele sve dok im on zadržava pažnju. Kada tehnologija postane deo lekcije, veća je verovatnoća da će učenici duže biti fokusirani na neku temu nego što bi to bio slučaj sa knjigama i drugim papirnim resursima.
Fleksibilnost. Svaki čas je drugačiji i svaki čas ima svoju grupnu dinamiku i stil učenja. Popularni model stilova učenja, nazvan VARK, naglašava nekoliko različitih stilova: vizuelni (kada ljudi najbolje uče vidom), auditivni (kada ljudi uče sluhom ili govorom), čitanje / pisanje (kada ljudi uče kada su stvari prikazane kao reči) i kinestetički (kada ljudi uče kretanjem ili dodirivanjem) (Fleming i Mills, 1992).
Nesumnjivo je da promena norme tradicionalne nastave i prelazak na pristup učenja uz pomoć tehnologije predstavlja veliki izazov. Međutim, gore navedene prednosti navode na zaključak daovakav stil učenja daje veću fleksibilnost u prilagođavanju nastavnog materijala u skladu sa interesovanjima učenika čime se stvara bolja atmosfera za učenje i nastavu.
Autor: Maja Samac
Leave A Comment