Da li se i Vama desilo da učite engleski jezik godinama, usvajate brojna engleska gramatička pravila, prelazite udžbenik za udžbenikom, sakupljate sertifikate engleskog, ali i dalje niste dostigli željeni nivo u komunikaciji? Osećaj da stagnirate, iako ste uložili mnogo truda i vremena da nešto savladate, može biti vrlo obeshrabrujući i često dovodi do odustajanja.
Brojne su barijere sa kojima se svi mi susrećemo prilikom učenja stranog jezika, a ovde ću navesti samo neke od njih kao i savete kako ih najlakše prevazići.
Razumem engleski jezik, ali ne mogu da ga govorim
Problem je u tome sto ste proveli previše vremena vežbajući čitanje i slušanje ali niste sigurni u govoru engleskog. Engleski morate pričati od prvog časa, od prvog dana učenja. Ako izbegavate priču, izbegavate zapravo suštinu učenja stranog jezika. Ne možete samo pasivno slušati. Morate biti svesni onoga što čujete i truditi se da to i reprodukujete u razgovoru, bilo sa profesorom, bilo sa kolegama iz grupe na kursu engleskog jezika ili sa ljudima koje možete upoznati na online forumima za učenje jezika. Ponekad pomaže i razgovor sa samim sobom.
Moj vokabular engleskog je suviše ograničen
Problem je u tome što se Vaš vokabular sastoji od osnovnih engleskih reči i izraza. Na primer, znamo da je na engleskom reč za drvo „tree“ ali ne i kako se kaže bukva, hrast, bor, niti kako da ga opišemo koristeći adekvatne prideve. Polaznici naše škole se vrlo često iznenade kada ih već na prvom času početnog nivoa dočeka gomila novog vokabulara za koji smatraju da im možda neće biti od koristi kasnije. Poznavanje što većeg broja engleskih reči i fraza je ono sto nas čini fluentnim, naravno uz poznavanje strukture samog jezika. Probajte da se igrate tako što ćete opisivati objekte oko sebe koristeći što više detalja. Recimo, ako kažete da ste bili u parku, nemojte se zadržati na tome. Spomenite i tužne vrbe i mermernu fontanu u obliku delfina, kao i prefinjeni miris ljubičica i belih rada. Koristite rečnik i potražite reči koje ne znate, zapišite ih i ponavljajte s vremena na vreme.
Ne znam kako da prestanem da ponavljam istu grešku
Ovde je problem u tome što Vas nisu dovoljno ispravljali na samom početku kurseva engleskog jezika i tako ste usvojili pogrešan oblik. Profesori se u početku fokusiraju na veće greške i vrlo često zanemare manje koje, ako se na vreme ne isprave, ostanu kao kamen oko vrata osobi koja uči jezik. Iz iskustva znam da se one vrlo teško ispravljaju ali i da nije nemoguće ispraviti ih. Nedavno sam imala jednu učenicu koja je pogrešno usvojila frazu „It means that…“ ( to znači da..) umesto koje je uvek govorila „It is mean that…“ Potrajalo je, ali na kraju smo grešku ispravile. Bitno je da svom profesoru ili osobi sa kojom vežbate jezik skrenete pažnju na to da želite da Vas konstantno ispravlja, ne samo za velike greške već i za one male. Takođe, pomaže i snimanje sopstvenog govora na času i preslušavanje kasnije kod kuće.
Učio sam jezik u školi i jednostavno ne zvučim kao izvorni govornik
Upravo problem sa kojim smo se sreli čak i mi koji smo studirali engleski na fakultetu. Sećam se kako su se u par navrata Englezi smejali mom školskom engleskom. Govorili su mi da zvučim suviše „posh“, što bi u grubom prevodu bilo „kao da se obraćam kraljici Elizabeti“ U početku mi je to bilo zabavno ali onda sam shvatila da ni sama ne želim tako da zvučim. U školi nas uče akademsku verziju datog jezika, gramatički ispravnu ali hladnu, lišenu emocija.
Ono što može pomoći je usvajanje kolokvijalnih izraza, svakodnevnih fraza, slenga, kao i poslovica. Danas je to mnogo lakše zahvaljujući internetu na kome možete naći filmove, serije,knjige ili pesme na bilo kom jeziku koji trenutno učite. Iskoristite tu mogućnost kad je već imate.
Jezik koji učim ima suviše reči sa istim značenjem ili suviše reči koje imaju više značenja
Kada se radi o engleskom jeziku, reč koja je do sada najviše zbunjivala sve moje polaznike je glagol „get“. Kako je moguće da jedna tako kratka reč može značiti i „dobiti“, i „uzeti“, i „stići“, i „postati“, i još mnogo toga u kombinaciji sa nekim drugim rečima? Ja se ponekad sa njima šalim i kažem im da upotrebe „get“ uvek kada im u govoru zafali neki glagol. Ono što je pomoglo u ovom slučaju je naša mapa uma sa najčešćim frazama u kojima se koristi upravo ovaj glagol. Naučimo je napamet i problem je rešen.
Kada se radi o polisemiji, tj. višeznačnosti, moj predlog je da koristite jednojezične rečnike (englesko – engleski ) koji Vam objašnjavaju reč na jeziku koji učite i daju primere uz to jer ćete tako najbolje znati šta da upotrebite u određenom kontekstu.
Nebitno koji od ovih problema je Vaš, rešenje uvek postoji. Ne, niste beznadežan slučaj. Ne, niste antitalenat. Ako mogu mala deca, možete i Vi. Bitno je samo da učenju pristupite na pravi način.
PROČITAJTE JOŠ I:
Osnove engleskog jezika
Učenje engleskog jezika
Brzo učenje engleskog jezika
Vremena u engleskom jeziku
Modalni glagoli u engleskom jeziku
Određeni i neodređeni član
Upotreba pravilnih glagola, prideva i priloga
Učenje prošlog vremena u engleskom
Pasiv u engleskom jeziku
Kako da obogatite svoj vokabular
Indirektni govor – Slaganje vremena
Predlozi za vreme i mesto – Prepositions
Genitiv u engleskom jeziku
Present Continuous Tense – Sadašnje trajno vreme
Želela bih znati kako najlakše i najbrže da naučim da razumem i govorim na engleskom, jer i, ako sam ga učila u osnovnon i srednjoj školi uopšte ga nerazumem i ne znam da sklapam rečenice , mada znam i razumem par osnovnih stvari.
Poštovana,
Pomoću naše Mogi metode možete vrlo brzo naučiti engleski jezik. Za kratko vreme ćete biti u prilici da lepo razumete i govorite engleski.
Više informacija možete saznati na: https://mogi.co.rs/online-kurs-engleskog-jezika/
Srdačan pozdrav,
Tim škole Mogi